Bolaño

Publicerad 2015-04-16 20:38:00 i Böcker, Karin,

 
Först och främst vill jag ha beröm för att jag lyckades skriva allt det här (+ bilder!) utan en dator. Thats right, jag lyckades göra allt det här på en lånad ipad. Tekniken och jag har inte kommit överens än, vilket betyder att jag nu befinner mig på en plats i projektet "livet" där jag, i ett förvirrat tillstånd, hetsskriver en uppsats på en ipad. Bereden väg här kommer jag!

Jennie,  
Du och jag har ju haft väldigt svårt att minnas den andra gången vi träffades. Vilket var den gången som sealade dealen. Du och jag. Jag kan inte ens minnas att jag frågade om jag (fortfarande) fick åka upp till dig. Men du säger att jag gjorde det och då var det väl så. 

Men nu har jag hittat något vi kanske kan knyta den träffen till! Bolaño!
Jag håller på att läsa Om natten i Chile as we speak. (nu läst! grät en gång. hade gärna förklarat handlingen men föreläsningen om postmodernism har fuckat up mig. återkommer någon annan gång med åsikter och annat härligt) Liksom titta vilket fint omslag!

 

dör lite av glädje när en bok jag måste läsa till skolan har ett fint omslag för då kan jag köpa den utan dåligt samvete, som den blivande materialistiska american trophy wife jag är! Köpte tillochmed Det Okända Universitetet bara för att dom passar så satans bra bredvid varandra.

 Nu är det så att jag har en tredje Bolañobok. Det råkar också vara den boken som jag brukar ta upp när svinsnygga omslag diskuteras. Men jag har aldrig läst ut den. Ungefär varannan vecka funderar jag på varför jag inte läste ut den, jag minns ju att jag tyckte den var svinbra. 
Första gången vi träffades köpte jag, som sagt, Svindlande Höjder. Pojken som jag var kär i och fick hålla i handen ett litet tag köpte De Vilda Detektiverna. Kassörskan sa ”åh den är så himla bra”, han betalade åttiofem kronor, och jag gjorde en mental note att jag ska köpa den boken nästa gång jag är på pocket shop. 

Vilket måste ha varit andra gången vi sågs. För att jag slutade läsa boken när min familj höll på att flytta från Huskvarna. Du kom ner till mig tredje gången vi sågs och då bodde jag i skogen.
Varför slutade jag läsa den då? Pappa tappade vår flygel på sitt finger. Obs sant. Flygel som i piano och inte en militärstrategi eller en dubbeldörr.
Han behövde en bok att läsa på sjukhuset och det var den jag hade med mig.
Och när jag fick tillbaka boken påminde den mig om pojken jag tidigare hade fått hålla i handen. Sedan blev jag varken påmind om honom eller boken. På något sätt har den under dessa 5 år blivit vattenskadad och rejält sliten.

 Men titta på den! Döstilig.
Men back to om natten i chile!
jag är som sagt förvirrad och frustrerad. Och helt ärligt så hittar jag inte mina anteckningar från föreläsningen på den här datorvikarien jag försöker tämja hehe. Jag är den jag är. Eftersom jag är den jag är så kommer jag nu tvinga dig att läsa bitar ur boken som fick mig att säga "oj".
 
 

 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jennie/Karin

Hörru du! Du bor jävligt långt ifrån mig, vi måste snacka! [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela